Начало Общи условия за ползване

Общи условия за ползване 

Настоящите Общи условия уреждат отношенията между „„Еър Трейд Къмпани“ ЕООД“ и клиентите на онлайн магазина за електроуреди, достъпен на адрес https://airtrade.bg/. С извършването на поръчка чрез онлайн магазина, клиентът декларира, че е запознат с настоящите Общи условия, разбира ги напълно и се съгласява да ги спазва. Общите условия представляват правно обвързващо споразумение между клиента и „Еър Трейд Къмпани“ ЕООД, което възниква от момента на потвърждаване на поръчката.

Предлаганите в онлайн магазина продукти включват широка гама електроуреди – кухненско оборудване, малки електроуреди, уреди за здраве и красота, пречистватели за въздух, аудио техника, скутери и други електронни устройства.

„Еър Трейд Къмпани“ ЕООД си запазва правото да изиска идентификация при доставка за потвърждаване на данните на получателя и да откаже изпълнение на поръчка при основателни съмнения относно достоверността на предоставената информация.

Раздел I – Информация за Доставчика и регулаторните органи

Чл. 1 (1) Информация за търговеца:
„Еър Трейд Къмпани“ ЕООД е дружество, регистрирано по Търговския закон на Република България с ЕИК 205424243, имейл адрес: sales@airtradecompany.com и Тел: +359 888 338 303, което е собственик на всички права върху този онлайн магазин.

(2) Контролни органи във връзка с дейността на Търговеца:

Наименование: Комисия за защита на потребителите

Седалище и адрес на управление: гр. София, ул. „Врабча“ № 1

Адрес за кореспонденция: гр. София, ул. „Врабча“ № 1

Телефон: 0700 111 22

Интернет страница: https://kzp.bg/

Раздел II – Често използвани термини

Чл. 2. За нуждите на тези общи условия, долупосочените понятия се дефинират и интерпретират съгласно следните обяснения:

  1. „Доставчик“ представлява търговското дружество „Еър Трейд Къмпани“ ЕООД, с ЕИК 205424243, със седалище и управленски адрес: гр. София, р-н Подуяне, бул. Владимир Вазов, 52, което администрира и оперира електронния магазин на интернет адрес https://airtrade.bg/
  2. „Потребител“ представлява физическо лице, което поръчва стоки чрез електронната платформа за нужди, несвързани с професионални или търговски дейности, съгласно разпоредбите на § 13, т. 1 от ДР на ЗЗП.
  3. „Клиент“ означава физическо или юридическо лице, страна по договор  сключен от разстояние, реализиран посредством онлайн платформата, без оглед на частния или търговския характер на сделката.
  4. „Онлайн магазин“ означава магазина, функциониращ на адрес https://airtrade.bg/, посредством който Продавачът презентира своите стоки и прави предложение за сключване на договор за покупко-продажба от разстояние, като предоставя и възможност за директна поръчка и заплащане.
  5. „Стоки“ обозначава електроуредите и съпътстващите компоненти, които се предлагат за търговия чрез електронната платформа.
  6. „Заявка“ представлява искане за закупуване на стоки, подадено чрез онлайн платформата, което съставлява оферта за договаряне от страна на Доставчика.
  7. „Договор сключен от разстояние“ означава договор, реализиран между Продавача и Купувача посредством електронната платформа без физическо присъствие на двете страни, според дефиницията в чл. 45, ал. 1 от ЗЗП.
  8. „Право на отказ“ представлява законовата възможност на Купувача да се откаже от договора сключен от разстояние в рамките на 14-дневен период, считано от датата на получаване на стоката, без задължение за посочване на конкретна причина и без да дължи обезщетение, съгласно чл. 50 от ЗЗП, при условие че същата изцяло отговаря на законовите изисквания за упражняване и на условията описани в този документ. 
  9. „Непреодолими обстоятелства“ обозначават неочаквани и неизбежни събития с изключителен характер, настъпили след договарянето, вкл.: стихийни бедствия, военни конфликти, стачки, протести, пандемии, държавни забрани и аналогични ситуации, които възпрепятстват частичното или пълното изпълнение на договорните задължения.
  10. „Рекламация“ означава заявяване на несъответствие между стоката и предварително декларираните от Продавача спецификации, съгласно чл. 125, ал. 1 от ЗЗП.
  11. „Извънсъдебно уреждане на конфликти“ представлява алтернативни процедури за решаване на национални и международни спорове между Купувачи и Продавачи относно задължения от договори за продажба или услуги, съгласно чл. 181а от ЗЗП.
  12. „Потребителско име“ означава уникален идентификатор, избран от потребителя при създаване на акаунт в електронната платформа, служещ за разпознаване и достъп до личния профил.
  13. „Регистриран потребител“ представлява физическо или юридическо лице, което е създало персонален акаунт в електронната платформа чрез попълване на регистрационна форма и потвърждаване на данните.
  14. „Парола“ означава поверителна комбинация от символи, цифри и/или букви, избрана от потребителя за защита на достъпа до неговия персонален акаунт в платформата.
  15. „Обезценяване на стоката при упражняване на правото на отказ“ означава намаляване на стойността на продукта вследствие на използване, което надхвърля необходимото за установяване на естеството, характеристиките и функционирането на стоката.

Раздел III – Предмет и приложно поле

Чл.3. (1) Настоящите Общи условия установяват процеса на покупко-продажба на Електроуреди, електроника и смарт устройства за дома и ежедневието, осъществявана чрез онлайн магазина на Доставчика, условията за доставка, правата и задълженията на страните, гаранционните условия, правото на рекламация и отказ от договора както и други въпроси, свързани със сключване на договора сключен от разстояние.

(2) Общите условия се прилагат за всички сделки между Доставчика и Клиентите, независимо дали Клиентът е Потребител или действа за цели, свързани с търговска или професионална дейност, освен ако не е уговорено изрично друго между страните.

(3) Общите условия са задължителни за всички потребители от момента на тяхното приемане. Приемането се извършва чрез отбелязване на съответното поле при завършване на поръчката.

(4) В случай че Клиентът не е съгласен с някоя от клаузите на настоящите общи условия, той следва да не използва онлайн магазина и да не изпраща заявки за поръчки.

Чл. 4. (1) Предмет на продажба чрез онлайн магазина са електроуреди, електроника и смарт устройства за дома и ежедневието, вкл., но не само: кухненско оборудване, почистваща техника, малки електроуреди, уреди за грижа за въздуха, продукти за здраве и красота, кафемашини, аудио и смарт устройства, смарт часовници, електронни книги и четци, скутери, охранителна техника, аксесоари за автомобила, както и спортни и фитнес принадлежности.

(2) Онлайн магазинът може да предлага и други стоки и аксесоари, свързани с горепосочените продуктови категории, както и нови продуктови линии, които да отговарят на нуждите на потребителите.

(3) Всички продукти, предлагани в онлайн магазина, са с информация относно:

  1. Основни характеристики на продукта (производител, държава на произход, основни функции, както и  технически характеристики, като например тегло, размер, цвят) и в случай че е предоставено от производителя – видео на стоката.
  2. Цена с включени всички данъци и такси
  3. Срок на гаранция (ако е приложимо)
  4. Условия за доставка и плащане
  5. Наличност на продукта

(4) Доставчикът полага необходимата грижа относно това  информацията за продуктите да бъде актуална и точна, но не гарантира, че всички параметри и характеристики на продуктите, вкл. цветове и нюанси, ще бъдат възпроизведени с пълна точност при визуализацията им на различни устройства.

(5) Изображенията на продуктите в онлайн магазина са със само илюстративен характер. Незначителни разлики между изображението и действителния вид на продукта (по отношение на цвят) не се считат за несъответствие и това не може да бъде използвано като основание за рекламация или неизпълнение на договора.

Чл. 5. Със съгласието и приемането на настоящите общи условия, Клиентът декларира, че е навършил 18-годишна възраст и е дееспособен да сключва договори от разстояние с цел покупка на стоки.

Раздел IV – Права и задължените на гости, регистрирани потребители и клиенти

Чл.6. (1) За достъп до пълната функционалност на платформата, всеки посетител има възможността да си създаде профил. Регистрацията на профил се осъществява чрез процедура на самостоятелна регистрация или чрез интеграция със социални мрежи.

(2) При стандартната регистрация посетителят предоставя следните данни:

  1. Потребителско име или електронна поща (по избор на потребителя като основен идентификатор)
  2. Парола за достъп

(3) Алтернативно, регистрацията може да се извърши чрез интеграция със съществуващи профили в социални платформи като Facebook или Google, като се използват съответните системи за удостоверяване.

(4) При всички варианти на регистрация посетителят поема отговорност за достоверността и актуалността на предоставените данни, както и за тяхното своевременно обновяване при промени.

(5) След активиране на опцията „Създаване на профил“, заявлението се изпраща към Продавача за автоматично одобрение и директно се пренасочва към потребителски профил.

Чл. 7. В онлайн магазина са налице три роли ползватели, които разполагат с различни права и задължения в зависимост от техните действия, а именно:

  1. Гости – това са лица, които нямат регистриран акаунт и посещават онлайн магазина един или повече пъти, без да извършват никакви действия, като например регистрация на акунт или поръчка;
  2. Регистриран потребител – лице, което е създало и поддържа активен акаунт в  онлайн магазина;
  3. Клиент – лице, което е страна по действащ  договор от разстояние с цел покупко-продажба на стоки, сключен чрез онлайн магазина;

Чл 8. (1) Гостите на онлайн магазина, които разглеждат предлаганите продукти, без да сключват договор за покупко-продажба, имат следните права:

  1. Да разглеждат продуктите, предлагани в онлайн магазина, без ограничение и без задължение за покупка
  2. Да получават точна и пълна информация за характеристиките на продуктите, техните цени, условията за доставка и начините на плащане
  3. Да запазват избрани продукти в кошницата, без задължение за финализиране на поръчката
  4. Да използват функционалностите на онлайн магазина, вкл. търсене, филтриране и сортиране на продуктите
  5. Да попълват свои лични данни при използване на контактна форма и регистрация на свой потребителски профил;
  6. Да бъдат информирани за всички промоции, намаления и специални оферти, публикувани в онлайн магазина

(2) Потребителите имат право на защита на личните си данни съгласно Общия регламент относно защитата на данните и Политиката за поверителност на Доставчика.

Чл. 9. (1) Гостите на онлайн магазина се задължават спрямо Доставчика:

  1. Да ползват онлайн магазина отговорно, съгласно законите на Република България и в пълно съответствие с настоящите Общи условия;
  2. Да не използват технически средства за неоторизиран достъп до защитените ресурси или базата с данни на онлайн магазина;
  3. Да не извършват действия, които могат да накърнят доброто име и репутацията на Доставчика;
  4. Да се въздържат от разпространение на неверни или подвеждащи твърдения относно продуктите, предлагани в онлайн магазина, вкл. да не споделят неверни или неточни твърдения относно качеството на обслужване, което не отговаря на действителността;
  5. Да не извършват копирането, промяната, възпроизвеждането и разпространението на информацията от онлайн магазина за неправомерни цели, вкл. нарушаване авторското право без изрично писмено разрешение от страна на Доставчика;

(2) При нарушение на задълженията по ал. 1, Доставчикът има право да ограничи достъпа на Посетителя до онлайн магазина.

Чл.10. Регистрираните потребители, в допълнение към всички права на гостите, могат да упражняват и следните права:

  1. Да заявяват поръчки и да сключват договори за покупко-продажба от разстояние;
  2. Да генерират ревюта, коментари или оценки базирани на личния им опит и впечатления, относно поръчани стоки, чрез онлайн магазина;
  3. Да достъпват история на своите поръчки чрез своя акаунт;
  4. Да получават информация за ексклузивни промоционални кампании, отстъпки или намаления на конкретни стоки или категории, приложими само за тях с оглед качеството им на регистрирани потребители;

Чл.11. Регистрираните потребители, в допълнение към всички задължения на гостите, имат следните задължения;

  1. Да попълват вярно и точно своите личните данни, които са изискуеми в акаунта, вкл. да ги актуализират своевременно при наличие на промяна;
  2. Да не предоставят данните за достъп в акаунта на трети лица;
  3. Да спазват правилата от Раздел XII, при публикуване на коментари, ревюта и оценки;

Чл 12. (1) Клиентите на онлайн магазина, които са сключили договор за покупко-продажба с Доставчика, имат следните права в допълнение към правата на Потребителите:

  1. Да получат поръчаните продукти в съответствие с договорените условия, срокове и качество;
  2. Да получат фактура за закупените продукти или разходооправдателен документ, вкл. по ел. път;
  3. Да откажат поръчката в срок от 14 дни от получаването на продуктите, в случаите когато се явяват Потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите;
  4. Да подават рекламации при несъответствие на доставените продукти с поръчаните
  5. Да получат обезщетение за претърпени вреди вследствие на виновно неизпълнение на задълженията от страна на Доставчика;
  6. Да получават информация относно статуса на направените поръчки;
  7. Да получат гаранция, чрез автоматично съобщение по имейл;

Чл. 13. (1) Клиентите на онлайн магазина се задължават спрямо Доставчика, в допълнение към задълженията на Потребителите:

  1. Да предоставят точни и пълни данни при извършване на поръчката, вкл. име, адрес за доставка, телефон и електронна поща;
  2. Да заплатят договорената цена в срок и по начина, определен при извършване на поръчката;
  3. Да заплатят разходите за транспорт, независимо дали посетят офис или са на адресът посочен в заявката за поръчка, при условие че стоките са действително изпратени и съответстват на описанието в сайта, освен ако изрично страните не договорят друго или не е посочено че доставката е за сметка на Доставчикът;
  4. Да приемат доставката на поръчаните продукти или да осигурят упълномощено лице, което да я приеме;
  5. Да удостоверят своята възраст при поискване от страна на Доставчика или доставчика при получаване на продуктите;
  6. Да прегледат продуктите при получаването им и незабавно да уведомят Доставчика за видими недостатъци или липсващи бройки, при поръчани по-големи количества;
  7. Да уведомят своевременно Доставчика при промяна на данните за контакт или адреса за доставка;
  8. Да използват продуктите по предназначение и в съответствие с приложимите законови изисквания;

(2) Клиентите – юридически лица, се задължават допълнително да предоставят точни и пълни данни за издаване на фактура, вкл. наименование, ЕИК, адрес и идентификационен номер по ДДС, ако е приложимо. Срокът за издаване на фактури е до 5 дни, считано от датата на поръчката.

(3) При неизпълнение на задълженията по ал. 1 или ал. 2, Клиентът носи отговорност за причинените вреди на Доставчика.

Раздел V – Права и задължения на Доставчика

Чл.14. Доставчикът разполага със права, както следва:

  1. Да изпраща реклами и/или търговски съобщения по електронен път (вкл. по имейл или чрез текстови съобщения) до гостите, регистрирани потребители или клиенти, в случай че е налице съгласие за това от тях;
  2. Да предлага стоки, с цел отправяне на оферта за сключване на договор за разстояние до трети лица;
  3. Да получи авансово обявената цена на всички стоки в количката при условие че е избраният метод е плащане с карта (кредитна или дебитна); При условие че избраният метод за плащане е чрез наложен платеж, има право да получи цената на поръчаните стоки, но не по-късно от 7 дни след датата на тяхното изпращане;
  4. Да ограничава достъпа на определени гости, вкл. да деактивира акаунти в онлайн магазина, при съмнения за злоупотреби или неспазване на българското или европейското законодателство, както и в случаите на нарушение настоящите общи условия;
  5. Да прекрати предлагането на определени стоки за краткосрочен период или за постоянно при наличие на невъзможност за доставката им или поради друга причина, без необходимост от изрично да уведомление на гостите, освен промяна на наличността в сайта или недопускане възможността за поръчка.
  6. Да отказва заявки за поръчки, при условие че уведоми заинтересованата страна не по-късно от края на първия работен ден, следващ деня на изпращане на заявката и без да дължи обезщетение;
  7. Да съхранява и обработва лични данни на лица, при условие че е получил изричното им съгласие за това, или при наличие на законен интерес, налагащ подобни действия, което се описва изчерпателно в Политика за поверителност ;
  8. Да използва коментарите, ревютата и оценките на отделни продукти с цел маркетинг и реклама;
  9. Да използва всички способи съгласно българското законодателство с цел защита на авторското си право;
  10. Да споделя лични данни с трети лица, които имат роля при управлението, поддръжката и развитието на онлайн магазина, при условие че носи отговорност за техните действия като за свой и в съответствие с Политиката за поверителност;
  11. Да използва външни изпълнители по отношение отделни дейности, като например, складиране, доставка на поръчки или тяхната обработка;

Чл.15. Доставчикът има следните задължения, спрямо всички заинтересовани лица, използващи онлайн магазина:

  1. Да поддържа онлайн магазина в добро техническо състояние, като своевременно реагира при наличие на технически проблем или несъответствие с обичайното функциониране, вкл. при наличие на докладване за бъгове или други технически проблеми от страна на трето лице;
  2. Да поддържа актуална информация за наличностите на продуктите в онлайн магазина и Да уведомява изрично клиенти при липса на наличност на стоки, които те са заявили чрез поръчка в онлайн магазина, но не по-късно от 48 часа от извършването на поръчката;
  3. Да обработва получените поръчки своевременно и в съответствие с посочените срокове
  4. Да гарантира правата и законните интереси на заинтересованите лица и да съдейства при необходимост от тяхното упражняване, вкл при или по повод изпълнение на договор за покупко-продажба от разстояние и по отношение обработката и съхранението на лични данни;
  5. Да организира доставката на стоки в сроковете посочени в настоящите общи условия и да прехвърли собствеността върху тях;
  6. Да информира своевременно всички трети лица за всякакви промени, свързани с общите условия, политиката за защита на личните данни, условията за доставка и всички други съществени изменения, които пряко или непосредствено могат да  засегнат предоставените лични данни или изпълнението на договора за покупко-продажба от разстояние;
  7. Да носи отговорност, вкл имуществена, съгласно тези общи условия, както и в други изрично посочени от закона случаи;

Раздел VI – Процес на поръчка и сключване на договор

Чл. 16. (1) Всички съобщения, заявки и договорни изявления, свързани със сключването и изпълнението на дистанционна продажба чрез онлайн магазина https://airtrade.bg/  могат да бъдат осъществявани по електронен път. Те се считат за валидни съгласно разпоредбите на Закона за електронния документ и електронния подпис и чл. 11 от Закона за електронната търговия.

(2) Приема се, че електронните изявления, извършени чрез потребителски профил или чрез данните, въведени при завършване на поръчка като гост, произхождат от лицето, чиято информация е въведена, и имат обвързваща сила за него.

Чл.17. (1) Всеки посетител на онлайн магазина https://airtrade.bg/ има възможност да направи поръчка по един от следните два начина:

  1. като гост, без предварителна регистрация;
  2. като регистриран потребител, след регистрация по реда на чл. 6 от настоящите общи условия;

(2) За успешно подаване на поръчка, потребителят следва да премине през следните стъпки:

  1. Избор на желаните продукти от асортимента на магазина и добавянето им в количката чрез бутона „Купи“ или “Добави в количка”;
  2. Преглед на съдържанието на количката, вкл. избраните артикули, количества, единична и обща стойност, разходи за доставка (ако са приложими), чрез бутона “Преглед на количка” или “Приключи поръчка”;
  3. Стартиране на процеса за въвеждане на данни за доставка чрез бутона “Приключване на поръчка”
  4. Въвеждане на необходимите данни за доставка, вкл.: три имена, телефонен номер, електронен адрес, пълен адрес за доставка (или избран офис на куриер), както и допълнителна информация при нужда. За ЮЛ може да се поиска издаване на фактура;
  5. Въвеждане на промокод (ако разполагате с такъв) за активиране на съответната отстъпка;
  6. Избор на предпочитан начин на плащане;
  7. Потвърждаване на съгласие с настоящите Общи условия и Политиката за поверителност;
  8. Окончателно изпращане на заявката чрез бутона “Поръчване”, при избор на опцията наложен платеж, съответно банков превод или “Плащане” при избор на опция за плащане с карта;

(3) След успешно подадена поръчка, клиентът получава автоматично потвърждение на посочения от него имейл адрес, което включва:

  1. Подробности относно заявените артикули
  2. Заявени бройки от съответните артикули;
  3. Крайна стойност на поръчката;

(4) В случай че потвърждението не бъде получено, потребителят следва да провери папката „Спам“ в електронната си поща. При липса на съобщение в разумен срок, препоръчваме да се свържете с екипа на AirTrade с цел проверка на статуса на поръчката.

(5) Потвърждението по ал. 3 се изпраща на посочената от Клиента електронна поща. Доставчика не носи отговорност при грешен или невалиден имейл адрес.

Чл.18. (1) Договорът за покупко-продажба от разстояние между клиента и Доставчика се счита за валидно сключен в момента, в който клиентът получи електронно потвърждение за направената поръчка. При невалиден или погрешен имейл, договорът влиза в сила, считано от момента на поръчката, за което са налице доказателства в базата данни на онлайн магазина.

(2) При приемане на настоящите Общи условия, клиентът се съгласява, че за всяка отделна стока от подадената поръчка се счита сключен отделен договор за покупко-продажба от разстояние.

(3) Доставчикът си запазва правото да откаже обработка на поръчка при следните обстоятелства:

  1. Липса на наличност на заявения артикул;
  2. Съмнение за злоупотреба;
  3. Неточни или непълни данни;
  4. Клиентът има неуредени задължения от предходни поръчки или фигурира в списъци с некоректни купувачи;
  5. Други основателни причини;

(4) При отказ, клиентът се уведомява по електронен път в срок до 24 часа след подаване на заявката, но не по-късно от първия работен ден, следващ датата на поръчката.

Раздел VII – Цени, промоции и начини на плащане. Разсрочено плащане чрез потребителски кредит

Чл. 19. (1) Всички обявени стойности на електроуреди, електронни и смарт устройства в онлайн магазина са посочени в български лева (BGN) и евро (EUR) с включен ДДС.

(2) В цените не се включват транспортни и куриерски разходи, освен ако в конкретната оферта изрично не е упоменато друго или не се прилага безплатна доставка до офис на куриер или адрес.

(3) Пълната информация относно дължимите разходи за доставка се показва преди потвърждаване на поръчката.

(4) Общата стойност на всяка заявка, включваща продуктова цена и допълнителни такси (ако има такива), се визуализира ясно преди финализиране на поръчката от клиента.

(5) Всички цени на стоките и услугите, предлагани в Онлайн магазина, се определят по единни критерии и не се персонализират въз основа на автоматизирано вземане на решения, профилиране или анализ на индивидуалното поведение на Потребителите. Доставчикът не прилага механизми, които да водят до различни цени за отделни Потребители в зависимост от техните лични данни, история на покупки, предпочитания или начина на използване на Онлайн магазина. Изключение от правилото за различни цени за отделни потребители, се отнася само при решения на служители на Доставчика, които не се взимат автоматизирано.

(6) В случай че в бъдеще бъдат въведени функционалности за персонализиране на цените, Търговецът ще информира Потребителите предварително и ще осигури необходимата прозрачност и защита на техните права съгласно приложимото законодателство.

Чл. 20. (1) Доставчикът има право да коригира цените на предлаганите стоки в зависимост от пазарните условия, промоционални кампании или технически обновления, без предварително уведомление. Актуализациите в цените не засягат вече потвърдени и приети поръчки.

(2) В случай на очевидна грешка при изписване или изчисляване на цената (например нереално ниска стойност, дължаща се на системен дефект), Доставчикът не е длъжен да изпълни поръчката по погрешната цена, дори ако вече е изпратено автоматично потвърждение. В такъв случай Клиентът се уведомява и може да избере:

  1. изпълнение на заявката по коригираната цена, или
  2. анулиране на поръчката без никакви допълнителни задължения.

Чл. 21. (1) Доставчикът може да провежда временни кампании с намаления, бонуси или пакетни оферти, валидни само за посочените стоки и период. Пълните условия на всяка кампания, вкл. срокът и приложимите продукти, се публикуват в онлайн магазина.

(2) Промоционалните цени са валидни до изчерпване на наличностите или до изтичане на определеното време – което настъпи първо. Различни намаления и промоционални програми не могат да се комбинират, освен ако изрично не е обявено друго от Доставчика.

(3) При обявяване на намаление на цена, Онлайн магазинът посочва най-ниската цена, прилагана за същия продукт в рамките на последните 30 дни преди датата на прилагане на намалението. Моля за разяснение

(4) Когато стоката е предлагана за по-кратък период от 30 дни, за база на сравнение се използва най-ниската цена, прилагана от датата на предлагането ѝ до момента на обявяване на намалението.

Чл. 22. (1) За закупуването на електроуреди, електроника и смарт устройства, Клиентът може да избира между следните начини на плащане:

  1. Наложен платеж – при доставка на пратката (валидно само за територията на Република България);
  2. Банков превод – по сметка на Доставчика;
  3. Онлайн плащане с дебитна или кредитна карта чрез защитен виртуален ПОС терминал;
  4. Електронни портфейли и други дигитални методи за разплащане, ако са налични в платформата;
  5. „Купи сега, плати по-късно“ (BNPL) – чрез партньорска финансова институция (TBI Bank), при което Клиентът има възможност да сключи договор за потребителски кредит.

(3) Доставчикът си запазва правото да ограничи някои методи на плащане за определени артикули;

(4) При наложен платеж, Клиентът заплаща крайната сума (вкл. доставка) директно на куриера при получаване на стоката.

(5) При банков превод плащането се счита извършено в момента на заверяване на банковата сметка на Доставчика.

(6) При онлайн картови плащания Доставчикът не обработва и не съхранява данни за картите на Клиентите – транзакциите се извършват чрез сертифициран доставчик на платежни услуги.

Чл. 23. (1) При избор на опция „Купи сега, плати по-късно“ (BNPL) чрез TBI Bank, Клиентът влиза в директни договорни отношения със заемодателя, при условията на договор за потребителски кредит.

(2) За използването на тази услуга се прилагат отделни общи условия, изготвени и предоставени от TBI Bank, с които Клиентът следва да се запознае и да ги приеме преди финализиране на сделката.

(3) Поръчката се счита за окончателно приета и подлежаща на обработка от Доставчика едва след като Доставчикът получи потвърждение, че Клиентът е одобрен за финансиране и договорът за потребителски кредит е сключен.

(4) В случай на отказ за кредитиране от страна на TBI Bank, поръчката не поражда задължения за Доставчика. При упражняване право на отказ на поръчка закупена чрез опция “Купи сега, плати по-късно” може да се прилагат специални правила определени от TBI Bank за което потребителят трябва изрично да се информира. В този случаи, TBI Bank е страна по договора и съответно се изисква изрично разрешение от тяхна страна.

Чл. 24. (1) При плащане чрез банков превод, карта, обработката на поръчката започва само след постъпване на плащането.

(2) Ако плащането (при банков превод или карта) не бъде извършено в срок от 2 работни дни от потвърждаване на поръчката, Доставчикът има право да анулира заявката.

(3) При анулиране по ал. 2, Клиентът се уведомява чрез електронна поща или телефон.

Раздел VIII – Условия за доставка

Чл.25. (1) Доставчикът носи отговорност за организирането на доставката и предаването стоката/ите на клиент, чрез използване на външен спедитор в срок до 48 часа от момента на поръчката, но не по-късно от първия работен ден след получаването (ако е изпратена в почивен ден или в извънработно време) и чрез онлайн магазина.

(2) Клиентите имат право да избират измежду долупосочените спедитори, който да достави съответните стоки, предмет на договора за покупко-продажба от разстояние.

  1. Спиди АД – доставка до адрес, до офис на спедитора или автоматична пощенска станция
  2. BOXNOW – доставка до автоматични пощенски станции

(3) Доставчикът доставя стоки, предмет на договора от разстояние с цел покупко продажба, само на територията на Република България.

(4) Доставчикът е длъжен да опакова стоките по подходящ начин, така че да се запази тяхната цялост и оригинален вид, до момента на предаването им на съответния Клиент.

Чл.26. (1) Доставката на стоки до адрес се извършва с спедиторските фирми Спиди, като разходите за доставка се калкулират по  тарифа на съответната фирма към момента на доставката. Доставката до офис на Спиди е в размер на фиксирана сума от 4.99 лв. (с вкл. ДДС), освен ако поръчката не е в размер над 100 лв., когато се прилага безплатна доставка.

(2) Доставката до автоматична пощенска станция на Boxnow е безплатна за клиента и се доставя до избрания автомат, съгласно условията на съответния спедитор.


Чл.27. (1)  При условие че Доставчикът не може да достави стоката/ите предмет на договора от разстояние, поради това, че не са налични, е длъжен да уведоми за това клиента в срок до 24 часа, считано от момента в който се установи липсата на наличност.

(2) При наличие на невъзможност за изпълнение поради липса на наличност  и предварително плащане от страна на клиента, Доставчика възстановява посочените суми във възможно най-кратък срок, но не по-дълъг от 14 календарни дни

Чл.28. (1) Освен друго не посочено на съответната продуктова страница или категория, стандартният срок за доставка на всяка стока е от 1 (един) до 5 (пет) работни дни от получаване на потвърждение за поръчката.

(2) При наличие на промоционални кампании вкл. по време на националните празници в Република България, срокът за доставка може да бъде удължен до 10 работни дни.

(3) При наличие на неверни данни, необходими за доставката, както и в други случаи, в които поради обема и/или естеството на поръчката, или поради непредвидени обстоятелства се налага по-дълъг срок за доставка от посочения в предходните алинеи, Клиентът следва да бъде уведомен своевременно.

(4) Всички клиенти се информират, че не е налице възможност за сливане на поръчки, добавяне или премахване на продукти от вече завършени поръчки и всяка поръчка се обработва и доставя отделно, спрямо реда на постъпване.

Чл.29. (1) Клиентът или упълномощено от него лице е длъжен преди приемането в офис на куриер или до адрес, да прегледа стоката за явни недостатъци, липси или различни от заявените стоки. При констатиране на подобно обстоятелство, Клиентът следва незабавно да уведоми Доставчика. В случай че това е невъзможно, той следва да НЕ приема стоките, до момента в който установи връзка с Доставчика по телефон или електронна поща. Правилото не се прилага за доставки до автоматична пощенска станция.

(2) Ако не бъдат извършени действията по изречение първо от горната алинея, се презюмира че стоката се смята за одобрена, като клиентът губи правото по-късно да претендира, че същата е доставена с явни недостатъци или липси. Изключение от това правило се прилага само при изпратени продукти, различни от заявените в съответната поръчка.

Чл.30. (1)  Стоката се предава на клиента съответно на трето лице, което приема и потвърждава получаването на същата от името на Клиента.

(2) При предаване на стоката Клиентът или третото лице подписват придружаващите я документи

Раздел IX – Упражняване право на отказ.

Чл. 31 (1) При получаването на стоката, Клиентът е длъжен незабавно да я прегледа и в случай, че констатира явни недостатъци, незабавно да информира Доставчика чрез формата за връщане и замяна достъпна за сваляне в страницата “Върни продукт” – Не се казва така страницата, но и при нас не е много правилно. Ще изговорим допълнително

(2) Ако не направи това, вещта се смята за одобрена, като клиентът губи правото по-късно да претендира, че стоката му е доставена с явни недостатъци.

Чл. 32 (1) В съответствие с разпоредбите на Закона за защита на потребителите, ако Клиентът притежава качеството „потребител“, той има правото да се откаже от договора без да посочва конкретна причина и без да дължи обезщетение или неустойка, в срок от 14 дни от датата на приемане на стоката.

(2) За да упражни правото си на отказ, Потребителят е задължен да уведоми Доставчика за решението си, като направи ясно изявление, в което индивидуализира стоките, които желае да върне. Изявлението трябва да включва всички релевантни данни, като: съдържание и стойност на поръчката, имена и данни за контакт на лицето, което е направило поръчката, както и на лицето, приело доставката, дата на доставка и евентуално номер на поръчката.

(3) Уведомлението по ал. 2 може да бъде подадено чрез попълване на стандартния формуляр за отказ, който ще бъде предоставен на Потребителя в електронен формат на сайта на магазина или по друг ясен и недвусмислен начин.

(4) След получаване на уведомлението за отказ, Доставчикът ще изпрати потвърждение на Потребителя за получаването му на траен носител, като електронен поща или друго средство, удостоверяващо, че отказът е приет.

Чл. 33 (1) Потребителят, който упражни правото си на отказ, е длъжен да изпрати или върне стоките на Доставчика не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е съобщил за отказа. Разходите за връщането са за сметка на Потребителя, освен ако не е уговорено друго или Доставчикът не е приел да ги поеме. Стоката трябва да бъде върната в същото състояние, в което е била получена, като Потребителят трябва да приложи оригиналната касова бележка или фактура.

(2) В случай на упражняване на правото на отказ при покупки от разстояние, Доставчикът е задължен да възстанови всички получени от Потребителя суми в най-кратък срок и не по-късно от 14 дни от получаване на върнатата стока или доказателство за изпращането ѝ обратно, в зависимост от това кое от двете събития е настъпило първо.

(3) Възстановената сума ще бъде равна на стойността на върнатите стоки, като при наличие на приложени отстъпки или промоции, възстановяването ще бъде извършено въз основа на действително платената сума след тези отстъпки. Стоките трябва да бъдат върнати в неразпечатан и неупотребяван вид, за да бъде осъществено възстановяването на пълната стойност.

(4) Доставчикът има право да задържи възстановяването на сумите, докато не получи стоките обратно или не бъде представено доказателство, че стоките са изпратени обратно, в зависимост от това, кое събитие е настъпило по-рано.

(5) Доставчикът има право да намали размера на възстановената сума, в случай че са налице обстоятелства свързани с намаляване нейната стойност, породено от използване и тестване отвъд обичайното, съгласно Раздел X от настоящите общи условия.

Чл. 34 Не се допуска упражняване на правото на отказ за следните категории стоки:

  1. Запечатани стоки, които са били разпечатани след доставката и не могат да бъдат върнати поради хигиенни или здравни причини (например, ел. Четки за зъби, самобръсначки и други);
  2. Стоки, изработени по индивидуални поръчки на Потребителя или по негови специфични изисквания;
  3. Стоки, които подлежат на бързо влошаване или имат кратък срок на годност (например, кучешка храна или продукти с ограничен срок на употреба);
  4. В други случаи, изрично посочени в нормативен акт или изискващи специална обработка съгласно закона.

Чл. 35. В случай на упражнено право на отказ от страна на потребителя, стойността на стоката може да бъде намалена съобразно наличието на следи от употреба върху съставни части, както и в зависимост от категорията и състоянието на връщаната стока, освен ако поради състоянието на стоката, правото на отказ не може да бъде упражнено и е неприложимо.

Раздел X – Условия за рекламация и гаранция. Замяна на продукти.

Чл.36. (1) Доставчикът носи отговорност за всяка липса на съответствие по отношение изпратените продукти, която съществува към момента на тяхното получаване от страна на клиента. Последния има право да подаде заявка за рекламация.

(2) Упражняването на правото на рекламация по ал. 1 става чрез попълване и изпращане на формуляра за рекламация. Клиентът е длъжен да предостави снимки като доказателство, които да изпрати до Доставчика на посочения електронен адрес за контакт, при наличие на несъответствие на доставената продукти с тези които е поръчани.

(3) След получаване на попълнения формуляр по предходната алинея и след констатиране на липсата на съответствие, клиентът има право да получи стока, която съответства на договора, за сметка на Доставчика.

(4) Ако изпълнението на доставката на стоката, предмет на договора за покупко-продажба от разстояние не е възможно, Потребителят има право на намаляване на цената при частично изпълнение или да развали договора, като получи заплатената цена на съответния продукт, посочена от него банкова сметка в 14-дневен срок от заявяването.

Чл. 37. (1) Гаранционният срок за стоки, закупени от физически лица, е 24 (двадесет и четири) месеца, считано от датата на доставката. Гаранционният срок за юридически лица (търговци) е за период от 12 месеца.

(2) За някои стоки производителят предоставя удължена гаранция, като в тези случаи стоката е придружена от попълнена гаранционна карта, издадена от производителя. За определени аксесоари, като например батерии е налице възможност да не са покрити от гаранция или срокът на гаранцията да бъде значително по кратък.

Чл. 38. (1) За упражняване на гаранционните права и правото на рекламация, Клиентът трябва да представи електронна касова бележка (Поръчка – Оригинал) или фактура. При липса на тези документи е допустимо идентифициране на поръчката чрез две имена или чрез номера на поръчката.

(2) Когато производителят поема гаранционно обслужване, сроковете за отстраняване на дефекта и редът за обслужване се определят от него, като същото се извършва директно от оторизираните сервизи на производителя. В тези случаи Доставчикът не носи отговорност за самото гаранционно обслужване, но съдейства на Потребителя при насочване към съответния сервиз.

(3) Съгласно ЗЗП срокът за отстраняване на повредата при рекламация е 30 дни, считано от датата на получаване на стоката.

(4) При предаване на стока за гаранционно обслужване Клиентът е длъжен да съхранява и представи касова бележка или фактура, както и протокола за рекламация, издаден от Доставчика. В случай че Клиентът не потърси стоката след извършен ремонт в срок от един месец от уведомяването, Доставчикът не носи отговорност за съхранението ѝ.

(5) Рекламация може да бъде отхвърлена при наличие на някое от следните условия:

  1. липса или невалидност на гаранционни документи (електронна касова бележка, фактура или гаранционна карта);
  2. несъответствие или липса на фабричен номер на стоката;
  3. нарушение на целостта, изтриване или липса на етикета на производителя или на гаранционния етикет;
  4. повреди, причинени от неправилна употреба, изпускане, удар, неправилно съхранение, заливане с течности или опити за поправка от неупълномощени лица;
  5. използване на неоригинални зарядни устройства или свързване с устройства, неодобрени от производителя;
  6. несъответствие на лицето, вписано като потребител в гаранционната карта;
  7. за доставка на стоки, изработени по индивидуална поръчка на Потребителя или съобразно неговите изисквания.

(6) Основанията по ал.5 за отхвърляне на рекламация са посочени като обобщение. Изчерпателен списък на всички основания е наличен в “Гаранционни условия”, които са неразделна част от настоящия документ и са приложими за всеки договор за покупко-продажба от разстояние.

Чл.39. (1) Клиентът има право да замени доставена стока, само и единствено ако Доставчикът изрично е дал съгласие за подобна възможност в писмен вид или чрез съобщение по електронна поща.

(2) Клиентът заплаща всички разходи за доставка, вкл. разходите за връщане на стоката към Доставчика, при наличие на изрично потвърждение че замяната е допустима в конкретния случай.

Раздел XI – Интелектуална собственост

Чл. 40 (1) Цялото съдържание на онлайн магазина, в това число, но не само логото, всякакви графични изображения, надписи, търговски марки, динамичните символи, текстовете и/или друго мултимедийно съдържание са изключителна собственост на Доставчика, освен ако друго не е уговорено със съответния носител на авторското право.

(2) Доставчикът запазва всички права върху интелектуалната собственост, свързани по някакъв начин с онлайн магазина, независимо дали са негови собствени или получени чрез договорни лицензии или по какъвто и да е друг законен начин. Всяко съдържание, до което лицата имат достъп, когато посещават онлайн магазина, е предмет на регулиране от настоящите общи условия.

(3) Използването на съдържанието за търговски цели е допустимо единствено и само след получаване на писмено съгласие от Доставчика. Всяко последващо или различно използване на съдържанието, което не е съгласувано и одобрено от Доставчика, ще се счита за нарушение на настоящите общи условия, вкл. за нарушаване на права на интелектуална собственост на Доставчика, който има право да потърси отговорност от съответното лице.

(4) Забранена е всякаква употреба на съдържанието за други цели освен изрично позволените в настоящите общи условия или в друго изрично писмено съгласие, дадено от Доставчика. Съдържание, което съдържа линк към сайта на Доставчика или посочва неговото авторство, не се счита за изразено съгласие.

(5) Изрично се забранява всякакво автоматизирано или ръчно извличане, събиране, копиране, възпроизвеждане или използване на съдържание, данни или информация от Сайта, чрез каквито и да е методи или софтуер (включително, но не само, роботи, ботове, паяци, скрейпъри, плугове или други автоматизирани средства). Това включва, без ограничение, извличане на информация за продукти, цени, текстове, изображения, структури на данни или друга информация, независимо от целта (включително за създаване на конкурентни бази данни или услуги). Доставчикът си запазва правото да предприеме всякакви технически, правни и/или други мерки за предотвратяване на подобни действия, както и да търси отговорност за причинени вреди.

Чл. 41. (1) Доставчикът предоставя възможност на потребителите, които са закупили стока чрез платформата, да изпратят своето мнение, коментар и оценка за закупената/ите стока/и. Оценки и ревюта могат да се изпращат единствено от регистрирани потребители, които действително са закупили продукта/ите, като Доставчикът предприема съответни мерки за потвърждаване на тази информация.

(2) При изпращане на ревю, коментар, въпрос или отговор, клиентите предоставят на Доставчика неизключителен, безсрочен, неотменим и неограничен териториално лиценз за използване, възпроизвеждане, адаптиране, публикуване, превеждане, разпространение и показване на това съдържание.

(3) Процедури за гарантиране достоверността на ревютата: Доставчикът се задължава да предприеме необходимите мерки за осигуряване на достоверността на всички ревюта и оценки, като:

  1. Всеки клиент, който подава ревю, трябва да е закупил продукта/ите през платформата, което се проверява чрез автоматизирана система за съпоставяне на поръчки и потребителски профили.
  2. Всяко ревю преминава през комбинирана система за преглед, включваща автоматизирани филтри за неподходящо съдържание и ръчна проверка при необходимост, в срок до 5 работни дни.
  3. Ревютата се одобряват въз основа на критерии за релевантност към продукта, отсъствие на обидно или заблуждаващо съдържание и съответствие с действителен потребителски опит. Отново, тук ще си поговорим допълнително, към момента схемата с оставяне на ревюта е малко странна.

(4) Доставчикът не предлага стимули, компенсации или други форми на възнаграждение в замяна на ревюта, освен в случаите на изрично обявени промоционални кампании, които се оповестяват публично.

(5) Доставчикът осигурява на потребителите възможност за отчитане на некоректни или манипулирани ревюта чрез специален механизъм за сигнализиране, като всеки потребител има правото да подаде сигнал за съмнение относно достоверността на дадено мнение. Подадените сигнали се разглеждат в срок до 5 работни дни.

(6) В случай на установена нередност, фалшиви ревюта или нарушение на настоящите правила, Доставчикът си запазва правото да премахне съответното съдържание и при необходимост да ограничи правата на съответния потребител за публикуване на бъдещи ревюта.

(7) Доставчикът също така гарантира, че публикуваните ревюта не съдържат реклами или материали, свързани с трети лица, което е основание за тяхното премахване.

(8) За поддръжка на системата за подаване на ревюта, Доставчикът е интегрирал външната система на Pazaruvaj.com, чрез която също могат да се подават ревюта. Всички правила от раздела са относими и към подадените ревюта чрез интегрираната външна система. Повече за тази система, може да прочетете на този линк: https://www.pazaruvaj.com/static/mneniq-za-produkti.html 

Раздел XII – Ограничаване на отговорността

Чл. 42. (1) Доставчикът полага разумни усилия информацията, която е публикувана в онлайн магазина, вкл. данни за електроуреди, аксесоари и електронни устройства, да бъде актуална и достоверна.

(2) Възможно е представянето на продуктите (снимки, описания, технически характеристики, функционалности, цени) да съдържа неточности или пропуски. Доставчикът има право да коригира подобни несъответствия по всяко време без предварително известие.

(3) Решенията на Клиента за покупка, основани единствено върху публикуваната информация, са за негова собствена сметка и риск.

Чл. 43. (1) Доставчикът не гарантира, че платформата ще бъде достъпна и безпроблемна във всеки един момент или че ще отговаря на специфичните технически изисквания на отделни устройства.

(2) Възможни са временни прекъсвания на достъпа или забавяния, причинени от фактори извън контрола на Доставчика – например технически повреди, профилактика, интернет или софтуерни проблеми.

(3) Доставчикът не носи отговорност за вреди, произтичащи от:

  1. зловреден софтуер, вируси или друг нежелан код, придобит при достъп до онлайн магазина;
  2. действия на трети лица, вкл. хакерски атаки или неразрешен достъп до информационни системи;
  3. неизправности или прекъсвания в услугите на интернет доставчици, сървъри, куриерски компании, платежни оператори и други участници в търговския процес.

Чл. 44. (1) Доставчикът не отговаря за вреди, причинени от неправилна или несъобразена употреба на закупени електроуреди, както и при неспазване на инструкциите на производителя.

(2) Гаранционните условия за съответните устройства се уреждат от приложимите гаранционни карти, сертификати и законови разпоредби, като Доставчикът не дължи обезщетение извън предвиденото в тях.

Чл. 45. (1) Максималната имуществена отговорност на Доставчика за преки вреди, свързани с използването на онлайн магазина или закупуването на продукти, е ограничена до стойността, реално платена от Клиента за съответната поръчка.

(2) Доставчикът не носи отговорност за косвени щети, пропуснати ползи, загуба на данни, вреди върху репутацията или други последици, произтичащи от използването на онлайн магазина или закупените стоки.

Чл. 46. (1) Доставчикът не отговаря за забавяне или невъзможност за изпълнение на задълженията си поради настъпване на форсмажорни обстоятелства – вкл., но не само: природни бедствия, пожари, военни конфликти, пандемии, стачки, решения на държавни органи или прекъсвания в електроснабдяване, комуникации и транспорт.

(2) В случай на форсмажор, задълженията на Доставчика се спират за времето на действие на съответното събитие и разумен срок след отпадането му. Доставчикът информира Клиентите чрез съобщение на сайта или по електронна поща за възникналите обстоятелства.

Раздел XIII – Защита на личните данни

Чл. 47. (1) Доставчикът прилага всички необходими организационни и технически мерки за опазване на личните данни на своите клиенти и потребители, в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679 (GDPR) и приложимото национално законодателство.

(2) Обработването на данни се извършва на следните правни основания:

  1. за изпълнение на договорни задължения към клиента или потребителя (чл. 6, пар. 1, б. „б“ от GDPR);
  2. въз основа на изрично и доброволно съгласие от страна на субекта на данните (чл. 6, пар. 1, б. „а“ от GDPR).

(3) Конкретните категории събирани данни, целите и сроковете за тяхното съхранение, както и правата на субектите на данни са описани в Политиката за поверителност, която е неразделна част от настоящите Общи условия и е публично достъпна на уебсайта на онлайн магазина.

Чл. 48. (1) За целите на директен маркетинг Доставчикът обработва лични данни единствено след изрично дадено съгласие от съответния потребител или клиент.

(2) Субектът на данни може по всяко време и безплатно да оттегли даденото съгласие, като това не засяга законосъобразността на обработването, извършено преди оттеглянето.

Чл. 49. За да бъде гарантирана сигурността на данните и да се предотврати неправомерен достъп, Доставчикът ще осъществява кореспонденция и ще предоставя информация във връзка с упражняването на правата на потребителите единствено на имейл адреса, посочен при регистрацията на потребителския акаунт.

Раздел XIV – Изменение и допълнение на общите условия

Чл.50. (1) Настоящите общи условия могат да бъдат изменяни или допълвани от Доставчика, като последният се задължава да уведоми по подходящ начин всички заинтересовани страни, които използват онлайн магазина.

(2) Страните се съгласяват, че всяко допълване и изменение на тези общи условия ще има действие спрямо тях в един от следните случаи, което събитие е първо по време:

  1. След уведомление от Доставчикът, ако другата страна не заяви в предоставения 14-дневен срок, че ги отхвърля или
  2. След публикуването им в онлайн магазина, ако другата страна не заяви в 14-дневен срок от публикуването им, че ги отхвърля, или
  3. С изричното му приемане от другата страна чрез действие извършено в онлайн магазина.

(3) Всички изявления на Доставчика, адресирани до другата страна във връзка с изменението на тези общи условия, могат да бъдат изпратени и на адреса на електронната поща, посочен при регистрация на акаунт или към момента на поръчка.

Чл.51. Настоящите общи условия и действащите правоотношения с Доставчика се прекратяват в следните случаи:

  • При прекратяване и обявяване в ликвидация или обявяване в несъстоятелност на Доставчика
  • По взаимно съгласие на страните в писмен вид;
  • При обективна невъзможност на някоя от страните по договора да изпълнява задълженията си;
  • При изземване, запечатване на оборудването от държавни органи или при налагане забрана за извършване на търговска дейност;
  • При ограничаване или блокиране достъпа на отделен ползвател, клиент или регистриран потребител до платформата на основание нарушение настоящите общи условия;
  • В други изрично предвидени в приложимото законодателство случаи.

Чл.52. Доставчикът има право по свое усмотрение, без да отправя предизвестие и без да дължи обезщетение да прекрати едностранно настоящия договор за ползване на платформата, в случай че установи, че другата страна използва онлайн магазина в нарушение на настоящите общи условия, приложимото законодателството, общоприетите нравствени норми или общоприетите правила в електронната търговия

Раздел XV – Заключителни разпоредби

Чл.53 (1)  Всяко търсене по ключова дума, бранд или модел, генерира произволни резултати. Показаните продукти в търсачката зависят изцяло от потребителското пътешествие на посетителя, неговите предпочитания, преглежданите от него продукти и събраните данни посредством бисквитки, ако такива са запазени в браузъра му и е налице съгласие за използване на бисквитки в онлайн магазина.

(2) Резултатите при търсене не се манипулират с цел даване на предимство на определен бранд или продукт. Те се определят въз основа на следните основни параметри: релевантност към търсената дума, наличност на продукта, потребителски рейтинг и дата на добавяне в каталога и брой покупки на продукта.

Чл. 54 (1) В случай на възникване на спор между страните, те се задължават първо да положат разумни усилия за уреждане на разногласията чрез преговори и взаимни компромиси.

(2) Ако не бъде постигнато споразумение, всеки спор, произтичащ от настоящите Общи условия или свързан с тях – вкл. такъв относно тяхната действителност, тълкуване, изпълнение или прекратяване – ще се разглежда от компетентния съд на територията на Република България, съгласно приложимите правни норми на българското законодателство.

Чл.55 (1) Страните по настоящото споразумение се задължават да защитават взаимно своите права и законни интереси, както и да пазят търговската тайна и конфиденциална информация, станали тяхно достояние в процеса на изпълнение договора и настоящите Общи условия.

(2) Страните се задължават по време и след изтичане на периода на договора да не правят публично достояние писмена или устна кореспонденция проведена между тях. За публично достояние може да се смята публикуването на кореспонденция в печатни и електронни медии, интернет форуми, лични или публични уеб сайтове и други. При неизпълнение на това задължение, неизправната страна дължи обезщетение в реален размер на претърпените вреди.

Чл.56 В случай на противоречие между тези общи условия и уговорки в специален договор между Администратора и другата страна, с предимство се прилагат клаузите на специалния договор.

(2) При наличие недействителност на някоя от разпоредбите на тези общи условия, това не засяга валидността на останалите клаузи. Страните се задължават да заменят недействителната разпоредба с друга, възможно най-близка до нейния смисъл и цел.

Чл. 57 (1) Никоя от страните няма право да  прехвърля права (вкл. вземания) или задължения по настоящите Общи условия на трети лица без предварително писмено уведомление до другата страна.

(2) В случай на нарушение на горното правило, такива действия ще се считат за относително недействителни спрямо страната, която не е дала своето съгласие.

Чл. 58 Настоящите Общи условия съставляват договор в електронна форма по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и имат задължителна правна сила за страните след потвърждение от страна на клиента при сключване на поръчка.

Чл. 59 Настоящата редакция на Общите условия влиза в сила и е приложима спрямо всички гости, регистрирани потребители и клиенти на онлайн магазина, считано от 15.10.2025 г.